maandag 9 november 2009

nog 1



Een nieuwe track van m'n 'Frobs & Knobs' (en 'abs') muziek-sequencer fröbels die de toets der zelfkritiek heeft doorstaan. Al is ook hier nog niet echt sprake van een echt nummer, maar van een loop van 12 maten een aantal malen herhaald, zonder kop of staart. Er komt nog een refreintje bij, een return en misschien een slot. Of gewoon uitfaden, of een slot, waarna het weer even begint om uit te faden, of zus, of zo...; zoveel mogelijkheden...
Toch een 'release' van maar liefst een minuut of 10, dan kan ik daar weer een beetje overheen pielen.
Hier en daar nog een vette beat eronder, een roffel en een klap, een baslijn, nog een melodielijntje, ik vermaak me wel.

Gemaakt met Ableton Live, één van de drie programma's waarmee ik sinds een paar weken aan het experimenteren ben. Als ik dan weer eens een filmpje wil editten weet ik tenminste zeker dat er geen rare Buma-claims aan vast zitten als ik die als achtergrondmuziekje gebruik. Om zo deel uit te maken van het 'Pitz' multimedia Gesammtkunstwerk', jawohl.

Onlangs wist ik te melden dat na het moeizame begin met FruityLoops het gebruik van AbletonLive 'a piece of cake' was, die woorden neem ik hierbij weer terug. Bij het maken van deze track moest ik toch weer uitgebreid te rade bij de handleiding, ik was zo een paar dagen kwijt aan dat stukje taart. Toch niet zo simpel. Dan kreeg ik bepaalde sporen weer niet geactiveerd, of de automatische controlelijntjes, hopeloos. Ik hoop dat ik het nu goed begrepen heb...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten